Nobelpristagare och annat för 10 kr stycket

Byring och Bråte i Halmstad är väldigt bra när d.t kommer till billiga och bra böcker. De har ett stort utbud av begagnade böcker, och till exempel en egen avdelning för nobelpristagare. Jag brukar åka dit då och då, både för att leta efter sådant jag vill ha men också bara för att köpa lite vad jag känner för som man blir sugen på. Är man i Halmstad och gillar att titta runt bland gamla böcker och andra prylar ska man definitivt bege sig dit. Förra gången fyndade jag följande:

Röda Rummet - August Strindberg

Lolita - Vladimir Nabokov

En dag i Ivan Denisovitjs liv - Alexander Solsjenitsyn

Siddharta - Hermann Hesse

En fest för livet - Ernest Hemingway

Öken - J.M.G Le Clézio

Djävulen i kroppen - Raymond Radiguet

Allesammans för 60 kr. 10 kr för alla utom Öken och Siddharta, som istället kostade 5 kr var. Kan det bli bättre? Man blir ju bara sååå sugen..


Mitt favoritomslag för Lolita. Hur snyggt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0