Punk och 50-tal

Reastart idag och var på den enda bokrean som finns i den här lilla staden, Bokias. Den var inte särskilt upplyftande, men hittade "Pretty vacant" av Phil Strongman, som handlar om den brittiska punken och framförallt mina älsklingar Sex Pistols, redan läst men värd att äga. Sen blev det "Revoltionary Road" av Richard Yates på engelska, dels för att jag velat läsa den länge med en historia om ett par med många problem i 50-talets och lyckans USA och dels för dess fina vintageinspirerade omslag. Jag älskar fina omslag.

Sen kom det ett fint paket med böcker på posten också, med 8 böcker i från Adlibris. Läshögen växer och jag blir bara gladare..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0