Tips på kinesisk litteratur?

Det är helt sanslöst vad dålig jag blivit på att läsa. Fastän det är nu jag borde läsa som mest. Sommarjobbet är över, jobbar bara några gånger i veckan nu och väntar mest på Asienresan jag och några vänner ska åka iväg på i Oktober. Senaste boken jag läste ut var Muriel Barberys Igelkottens elegans, en fin bok som jag sträckläste som man borde läsa om man inte läst och gillar böcker med filosofiska tankar och oväntad vänskap. Kanske också en bok som lite väckte min läslust igen, men jag vet inte riktigt. Jag hade gärna läst böcker av asiatiska författare nu, inför resan, och framförallt av kinesiska författare, då resan startar med Peking och sedan Hong Kong.

Någon som har tips? Tänkte läsa Vilda svanar, men den är ju lite av en tegelsten och jag vet inte om jag orkar ge mig på den.. Hade i vilket fall som helst varit kul om någon visste någon sådär jättebra kinesisk roman..

Kommentarer
Postat av: KexdeLuxe

Binu och den stora muren av Su Tong.

2010-09-15 @ 07:06:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0